środa, 6 czerwca 2012

Niezgodna

Niezgodna- Veronica Roth. Wchodząc na stronę Wydawnictwa Amber zauważyłam okładkę Niezgodnej. Zaciekawiła mnie, ale gdy przeczytałam, że Niezgodna wkracza poza Igrzyska Śmierci chęci na przeczytanie przeszły. Brat chciał jednak przeczytać książkę i mu ją kupiłam. Dopiero, gdy książka znalazła się w moich rękach zobaczyłam, że Veronica Roth ma 22 lata, a niezgodną napisała mając 21!!! Książka została wydana w 30 krajach. Długo czekałam zanim brat przeczytał książkę przez co podchodzę do niej zbyt entuzjastycznie:)

"W dystopijnym Chicago w świecie Beatrice Prior społeczność jest podzielona na pięć odłamów, każda kształcąca konkretną cechę – Prawość (szczerość), Altruizm (bezinteresowność), Nieustraszoność (odwagę), Serdeczność (spokój, pokojowe nastawienie) i Erudycja (inteligencję). W wyznaczony dzień każdego roku wszyscy szesnastolatkowie muszą wybrać odłam Chicago, któremu poświęcą się na resztę swojego życia. Beatrice wybiera między pozostaniem z rodziną, a byciem sobą – nie może mieć tych dwóch rzeczy naraz. Więc dokonuje wyboru, który zadziwia wszystkich, nawet ją samą." 


Czytając czytelnikowi może coś brakować. Niestety nie poznajemy wszystkich frakcji, niektóre frakcje są tylko w pigułce. Szczegółowo poznajemy Nieustraszoność. Beatrice musi podjąć decyzję, którą ma wybrać frakcje swoją starą Altruizm w której nie czuje się zbyt dobrze, ale z drugiej strony kocha swoją rodzinę, czy Nieustraszoność odważnych "wariatów".  

Nowicjat. Tak nazywa się trening i przygotowanie do życia w danej frakcji, ale również do eliminacji słabszych, tych co się nie nadają i muszą stać się bezfrakcyjni. W przejściu przez ten "morderczy" trening transferom pomaga Cztery, którego nie da się nie lubić:)  

Niezgodna nie nudzi, cały czas coś się dzieje. No i trzeba wybrać przyjaciół którzy lubią jak jesteś słaba czy tych co lubią twoją siłę i odwagę. Czy jesteśmy wstanie stanąć naprzeciwko nich? Ja bym nie dała radę zrobić to co zrobiła Tris. 

Czekam z niecierpliwością na drugą część. Może przez ten czas autorka nauczyła się czegoś więcej pisząc.  
Moja ocena 6/6

5 komentarzy:

  1. A ja pomimo wysokiej oceny niestety nie mam ochoty na tę książkę. Myślę, że to przez te wszystkie porównania do "Igrzysk śmierci" :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam i książka była dobra, więc też oczekuję kolejnej części. ^^

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam i nie zamierzam ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Książkę miałam okazję przeczytać i bardzo mi się podobała:) Podoba mi się jak autorka wykreowała świat i bohaterów :)

    pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Książka już za mną i również bardzo mi się spodobała. Czekam na drugą część:))

    OdpowiedzUsuń