poniedziałek, 30 stycznia 2012

Top 10, ulubieni bohaterowie

Top 10 to akcja, przy okazji której raz w tygodniu na blogu pojawiają się różnego rodzaju rankingi, dzięki którym czytelnicy mogą poznać bliżej blogera, jego zainteresowania i gusta. Jeżeli chcesz dołączyć do akcji - w każdy piątek wypatruj nowego tematu na dany tydzień.

Dziś przyszła pora na... Dziesięciu ulubionych bohaterów!
Częściej zwracam uwagę na bohaterów niż bohaterki więc z tym top miałam problem bo nie wiedziałam kogo wytypować a kogo nie. Więc wybrałam 10 bohaterów do których się przyzwyczaiłam i strasznie polubiłam, przez co przeżywałam ich niepowodzenia. Tym razem kolejność jest przypadkowa, nie potrafiłam wśród nich wybrać tego naj:)
1. Gerlat z Rivii, z serii Wiedźmin. Nie mogło go tu zabraknąć. Broni tych których uważa za przyjaciół. Ma swoje zasady i nie boi się swojego przeznaczenia, w końcu każdy umiera.(jeszcze jestem w trakcie czytania)





2. Gale Hawthorne, z serii Igrzyska Śmierci. Tego bohatera polubiłam od razu. Przez to, że stracił ojca został głową swojej rodziny. Codziennie naraża dla niej swoje życie. Oddany przyjaciel, który chce czegoś więcej, jednak nie naciska. Podąża swoją własną drogą, chociaż wie że nie wszyscy się z tym zgadzają. Szczególnie osoby ważne dla niego.







3. John Tyree, I wciąż ją kocham. Polubiłam go chyba przez to, że sama chciałam iść do wojska. Dla niego jego praca jest na pierwszym miejscu i chce aby inni się do tego dostosowali. Kiedy jednak uświadamia sobie co traci jest już za późno i robi to co każe mu jego serce.




4. Severus Snape, seria Harry Potter. Uwielbiam bohaterów którzy mają jakąś tajemnice. Niby dobry niby zły. Jestem ciekawa czy autorka od początku chciała go trochę wybielić. Jak się okazało los nie był dla niego sprzyjający. Popełnił w swoim życiu parę błędów , których żałował. Strasznie się cieszyłam jak autorka poświęciła więcej czasu Severusowi. Gdy z jego różdżki zginął Dumbledore nie straciłam w niego wiary. 


5. Haymitch Abernathy, seria Igrzyska Śmierci. Poznajemy go jako jedynego zwycięzcę dystryktu 12 w igrzyskach śmierci. Po wygranej stał się pijakiem jakby chciał zapić wszystkie krwawe wspomnienia. Co roku musi patrzeć na śmierć swoich podopiecznych. Wydawać by się mogło, że przez to, że ciągle pije nie potrafi poprowadzić przedstawicieli dystryktu do zwycięstwa.

6. Syriusz Black, seria Harry Potter. Oddany przyjaciel. Pewnie większość czytelników chciała by mieć go za chrzestnego. Jego przeszłość strasznie wciąga. Żałuje jednak, że na tak krótko zagościł w serii.







7. Carlisle Cullen, saga Zmierzch. Wampir, którego szanują inne wampiry. Wygrywa ze swoim naturalnym pragnieniem pomagając swoim pacjentom. Wydawać by się mogło, że wampiry nie mogą tworzyć rodziny, jednak on potrafi jakże różne charaktery trzymać w rydzach, ale i szanuje ich wybory.






8. James Frey, Milion małych kawałków. Posiada najgorsze nałogi. Sądzi, że powinien wyleczyć się ze swoich nałogów, ponieważ nie jest pewien czy chce umrzeć. Ciężko jest polubić tego bohatera, ponieważ ma dziwne pomysły na życie. W czasie poznawania jego nałogów, historii i problemów z jakimi się boryka po prostu się do niego przyzwyczaja.

9/10. Fred i George Wealsey. Bliźniacy których polubiłam przez psikusy. Potrafili rozśmieszać. Często byli myleni więc i ja postanowiłam ich nie rozdzielać. Razem tworzą całość. Pokazali, że potrafią być oddanymi przyjaciółmi i kiedy muszą są przez chwile poważni.

1 komentarz:

  1. Snape także znalazł się w moim zestawieniu, uwielbiam go :)

    OdpowiedzUsuń