sobota, 16 marca 2013

Drogówka








Tytuł: Drogówka
Reżyseria: Wojciech Smarzowski 
Scenariusz: Wojciech Smarzowski
Produkcja: Polska
Premiera światowa: 14 grudnia 2012
















Wydaje mi się, że nie ma w naszym kraju osoby, która nie słyszała o panu Wojciechu Smarzowskim. Dom zły czy Róża to są filmy które od razu kojarzę z tym reżyserem. Niestety nie miałam okazji zobaczyć i ocenić tych filmów.   

""Drogówka" to historia siedmiu policjantów, których, poza pracą, łączy przyjaźń, imprezy, sportowe samochody i wspólne interesy. Ich mały, zamknięty świat z pozoru działa doskonale. Wszystko się zmienia, gdy w tajemniczych okolicznościach ginie jeden z nich. O morderstwo zostaje oskarżony sierżant Ryszard Król (Bartek Topa). Próbując oczyścić się z zarzutów, odkrywa prawdę o przestępczych powiązaniach na najwyższych szczeblach władzy."

Film wzbudził wiele skrajnych emocji. Od razu powstało wiele dyskusji na temat rzeczywistej pracy policji z drogówki. Sama mogłabym na ten temat opowiadać dużo, ale po co? Nie wiem dlaczego ktoś spodziewał się jakiegoś reportażu. Nie o to tu chodziło.  

Jeżeli chodzi o moje odczucia to są one pozytywne. Długo na dużym ekranie nie oglądałam Bartłomieja Topy. Szczerze mówiąc ciągle pamiętam go z serialu Złotopolscy, kiedy grał Zenka( totalną ofermę). Co samo mówi za siebie.Nie mogła to być ciekawa postać. Jednak od pierwszej minuty filmu zapomniałam o innych postaciach. Topa nie jest jak dla mnie najlepszym aktorem ani za bardzo go nie lubię, ale w Drogówce na prawdę mi się spodobał. Reżyser dobrze postąpił dając mu główną rolę. Za to dając rolę wielkiego podrywacza Arkadiuszowi Jakubikowi było wielkim ryzykiem. 
 
Czy ryzyko się opłaciło? Oceńcie sami.  

Jeżeli chodzi o nasze kino to film jak najbardziej ciekawy i warty obejrzenia. Nie należy stawiać za wysoko poprzeczki. "Trochę" za dużo scen erotycznych, ale na to już nic nie poradzimy bo ta plaga jest nie tylko w Polsce.  

Moja ocena 4,5/6

 
   

4 komentarze:

  1. Po pierwsze - ja o nim nie słyszałam, ale chyba Cię to nie dziwi :D
    Poza tym wiesz co sądzę o polskich filmach :<

    OdpowiedzUsuń
  2. Zaciekawiłaś mnie, choć zwiastun niekoniecznie. Nieszczególnie się palę, jednak do obejrzenia. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Słyszałam o tym filmie, ale się na niego nie wybrałam :0 Kurczę, jakoś się nie mogę przekonać do polskich filmów, mimo wszystko :D

    OdpowiedzUsuń
  4. moi rodzice byli i bardzo sobie chwalili :)

    OdpowiedzUsuń