środa, 26 grudnia 2012

Iker Casillas. Skromność mistrza







Tytuł: Iker Casillas. Skromność mistrza.
Autor: Enrique Ortego Rey
Wydawnictwo: Sine Qua Non
Tłumaczenie: Barbara Bardadyn 








Jest to pierwsza biografia sportowca jaką przeczytałam. Biografie nigdy nie były dla mnie interesujące. Ostatnio zmieniłam zdanie. 

Nie należę do fanów Realu Madryt, ale to nie zmienia faktu, że bardzo lubię Ikera Casillasa. Tytuł książki jest bardzo trafny. Ten człowiek jest skromny i stara się pozostać tą samą osobą. Na pewno żadnej zmiany nie zauważyli jego przyjaciele, których ma z różnych środowisk.   

"Jest typowym piłkarzem, którego lubią zarówno przeciwnicy, jak i kibice przeciwników." 

Jako fanka Barcelony jestem w stanie się podpisać pod tym cytatem. Książka zawiera wszystkie istotne fakty z życia Casillasa, nie tylko te sportowe. Można dowiedzieć się wielu ciekawostek z jego dzieciństwa, o których sama wcześniej nie wiedziałam. Również Iker jako kapitan reprezentacji szczerze mówi jak widzi konflikt pomiędzy Realem i Barceloną. 

Jako człowiek nie jest w stanie pogodzić się, że życie sportowca stało się życiem publicznym. 

"Tęsknię za robieniem tego, co robi normalna osoba. Chciałbym robić to, na co miałbym ochotę. Uwielbiam spacerować i chciałbym robić wszystko, co robią zwykli ludzie, bez udziału kamer." 

Książka niestety zawiera błędy, które nawet ja zauważyłam... 

Moja ocena 4,5/6
 

6 komentarzy:

  1. Fajny wpis ;)

    Obserwuję,


    Pozdrawiam ciepło,
    takeabreakkk.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ci sportowcy i Ty :) Odkąd pamiętam miałaś fioła na punkcie piłki nożnej.
    Ja z kolei nigdy nie tknę jakiejkolwiek biografii :P

    OdpowiedzUsuń
  3. ja bym powiedziała,że nie przeczytam, ale.. nigdy nie mówię nigdy haha

    OdpowiedzUsuń
  4. Biografie sportowców raczej mnie nie interesują, w szczególności tych których zupełnie nie kojarzę :) Książkę raczej sobie daruję.

    OdpowiedzUsuń