niedziela, 8 kwietnia 2012

Przypadek Adolfa H.

Przypadek Adolfa H., Eric-Emmanuel Schmitt. Jeszcze rok temu mówiłam, że nigdy nie poszukam autora którego książki będę wartościowe i będą tak różne. Nigdy nie mów nigdy. Eric mnie oczarował.  
"Książka powinna prowokować dyskusje, inaczej jest bezużyteczna" 
Po książkę nie sięgnęłabym gdyby nie to, że polubiłam autora. Ciekawość i dobre recenzje były silne. Poszłam do biblioteki i sięgnęłam po Przypadek Adolfa H.  
Poznajemy Adolfa, gdy czeka na ogłoszenie wyników do Akademii Sztuk Pięknych. Podwójny portret Adolfa wprowadza skrajne emocje raz czujemy złość, frustracje, a raz radość, smutek. Jeden i drugi uważa się za coś wspaniałego, uważają że są wyjątkowi. Hitler nosi w swojej kieszeni teksty Nietzsche, a Adolf? Dzięki szczęściu wybrał/dostał inną drogę. Ich światy, uczucia ścierają się ze sobą...do pewnego czasu, później jest między nimi przepaść.  
Zastanawiałam się czy książka zmieni moje nastawienie do Hitlera. Zmieniły się. Nienawidzę go jeszcze bardziej. Adolf wydaje mi się odległy, nierealny.,  
Mam nadzieję, że w swoim życiu wybiorę dobrą drogę. 
"Nikt nie ma władzy nad okolicznościami, ale każdy ma władzę wyboru." 
moja ocena 6/6

4 komentarze:

  1. Widziałam książkę w bibliotece i zastanawiałam się czy ją wziąć. Stwierdziłam, że poszukam czegoś innego. Teraz żałuję. Przy następnej wizycie na pewno po nią sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajne cytaty podałaś, ale książka raczej nie dla mnie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie też nie była, ale przełamałam się i nie żałuje:)

      Usuń